Rezerwowanie i zamawianie
Rezerwowanie i zamawianie książek przez katalog online w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. K.I. Gałczyńskiego w Sokołowie Podlaskim
1. Konto Czytelnika – każdy Czytelnik zarejestrowany w Miejskiej Bibliotece Publicznej im. K.I. Gałczyńskiego w Sokołowie Podlaskim, posiadający kartę czytelnika, może w dowolnym momencie, po zalogowaniu się, sprawdzić stan swojego konta. Może również skorzystać z opcji rezerwowania i zamawiania zbiorów bibliotecznych.
2. Zarządzając swoim kontem można sprawdzić, jakie pozycje są wypożyczone oraz jaki jest termin ich zwrotu. Można również zobaczyć, jakie książki są zamówione i jak długa jest kolejka po dany egzemplarz, oraz które książki oczekują na odbiór. Ponadto jest możliwość rezygnacji z rezerwacji i wycofania zamówienia.
3. Rezerwacja i zamawianie.
REZERWACJA – odłożenie dowolnego, dostępnego w Bibliotece egzemplarza książki. Chcąc zarezerwować dany egzemplarz należy obok opisu bibliograficznego książki wybrać link
„wypożycz”. O potwierdzeniu rezerwacji Czytelnik zostanie powiadomiony automatycznie pocztą elektroniczną na podany wcześniej bibliotekarzowi adres e-mail. Zbiory biblioteczne zamawiać można tylko wtedy, gdy Biblioteka jest nieczynna. W czasie pracy Biblioteki opcja rezerwacji jest nieaktywna. Czytelnik zobowiązany jest odebrać zarezerwowaną książkę w ciągu 6 dni roboczych. Po tym czasie rezerwacja będzie skasowana.
ZAMAWIANIE – odnosi się do książek aktualnie niedostępnych w Bibliotece, np. wypożyczonych przez innego czytelnika. Czytelnik ustawia się w tzw. kolejce po książkę. Chcąc zamówić dany egzemplarz Czytelnik wybiera znajdujący się obok opisu bibliograficznego link „zapisz się”. O dostępności zamówionej książki Czytelnik zostanie powiadomiony automatycznie pocztą elektroniczną na podany wcześniej bibliotekarzowi adres e-mail. Po otrzymaniu informacji, że dany egzemplarz wrócił do Biblioteki, Czytelnik zobowiązany jest odebrać go w ciągu 6 dni roboczych. Po tym czasie zamówienie będzie skasowane. Zamawiać książki można całodobowo.
4. W przypadku przetrzymywania książek lub niezapłacenia naliczonych kar pieniężnych, system blokuje opcje rezerwacji i zamawiania, podając komunikat „operacja nie może być zrealizowana”.